Spreek uw doelgroep aan U kent uw doelgroep als geen ander, dus houd deze in uw achterhoofd wanneer u uw artikelen schrijft. Schrijf over iets wat uw doelgroep interesseert. Als u een Facebook-bedrijfspagina hebt waar veel op wordt gereageerd, kunt u eens in de reacties kijken voor inspiratie voor een onderwerp.
Neem de tijd om uw post uit te zetten Schrijf eerst een kladversie als u een goed idee hebt. Sommige mensen beginnen met de titel en werken vervolgens aan de inhoud. Andere beginnen met tussenkopjes en werken die verder uit. Kies de methode die het best bij u past.

Bewerk de tekst zorgvuldig voordat u deze plaatst Laat uw tekst een paar dagen liggen wanneer u er tevreden mee bent en lees hem daarna nog eens door. Waarschijnlijk wilt u nog wel wat toevoegen of juist verwijderen. Laat de tekst controleren door een vriend of collega, zodat u zeker weet dat er geen fouten meer in zitten. Als de post geen fouten meer bevat, kunt u deze publiceren op uw blog.
